Racmeister

Teknologi, fremtid, samfund

Smartphonen lader langsomt op? Skift USB-kabel!


Min mobil for tiden er en Google Nexus 5 (egentlig en LG-telefon, som Google har sat sit fingeraftryk på). Den er der rigtig meget godt at sige om. Men det må blive en anden gang, for der har vist sig et væsentligt problem med telefonen: Opladninger går absurd langsomt.

På mit arbejde tager det typisk fire timer at nå fra 50 pct. til 80 med den originale LG-lader, jeg har købt, så der både er en på jobbet og en hjemme.

Fire timer? Det kan ikke passe. Jeg installerede app’en Currentwidget, som viser hvilken strømstyrke, der aktuelt pumpes ind i telefonen. Typisk viser den nedenstående.

kabel31

Så jo, det kan passe. 31 mA er meget langt fra de 1000, der mindst burde komme fra laderen.

Megen googling senere fik jeg et absurd tip – og jeg må indrømme, at jeg troede det var løgn – men prøv med et andet kabel.

Det gjorde jeg og hvis man skal prøve med et andet, så kan det lige så godt være et dyrt et med det samme. Jeg købte hos www.av-cables.dk et kabel til 100,-

Det er det grå her. Man kan nemt se, at kvaliteten er højere end det originale. Kontakter og selve kablet fremstår pænere og mere solidt.

IMG_20150129_133919

Og hvad siger strømappen så?

kabel741

Så konklusionen er klar: Kablet betyder faktisk noget. Og ladetiden er nu nede omkring én times tid fra næsten tom til næsten fuld.

Skriv et svar

