Racmeister

Teknologi, fremtid, samfund

Uber – ingen sjove biler?


Forleden kom (dele-)taxatjenesten Uber til København og selvfølgelig blev der straks ballade, bl.a. med vores eksisterende taxaerhverv. Det skal man ikke blive overrasket over, for balladen er en del af Ubers koncept – skaber god opmærksomhed.

Hvad jeg derimod blev overrasket over, det er, hvad der skete, da jeg forsøgte at melde mig som chauffør – bare for lige at prøve.

Jeg var under inspiration fra rygtemøllen – hvor amerikanere angiveligt fx tilbyder Uber-ture i en Lamborghini. Og man kan køre 1920’er limo med Uber i Manhattan.

Nogle læsere vil vide, at jeg ejer en ikke nær så værdifuld, men ellers sjov gammel Citroën, model gangsterlimousine, som jeg fra tid til anden kører rundt i og kunne tilbyde interesserede et lift i – strictly for sjov.

11 - 1

 

Den bil står naturligvis ikke i Ubers menuer – så jeg skrev lige til dem og spurgte og har fået følgende svar:

“Hej Rolf,

Tak for din henvendelse og interesse for Uber.

På trods af at du bestemt har en smart bil, så godkender vi desværre ikke biler, der er ældre end 2005, hvilket også er grunden til, at du ikke kan finde bilen på listen.

Forsat god weekend.

Mvh.
Uber København”.

Det er lidt ærgerligt. Der er mange veteranbiler derude, som trænger til noget fornuftigt at lave i stedet for bare at hænge på gadehjørnerne. Og andre køretøjer.

Men altså ikke med Uber.

Hvem laver et delebilskoncept for unikke køreoplevelser med f.eks. tandem, sidevogn eller veteranbil?

Skriv et svar

