Racmeister

Teknologi, fremtid, samfund

Hvorfor blogge? Hvordan gør man?


Denne blog har et formål. I min faste tekst skriver jeg for tiden:

“Dette er en con amore-blog om ny teknologi, fremtiden og om medier. Målet er at fortælle om tendenser, der driver fremtiden, vel at mærke før de kan ses af alle. Indholdet er drevet af nysgerrighed, ny viden og holdninger. Bloggen skrives af Rolf Ask Clausen, communityudvikler, journalist, lederskribent., medieudvikler.”

Den slags tekster bør være under evig revision. Tilpasses, forbedres, skærpes. Nyorienteres. Som led i at man udvikler sin blogs formål.

På samme måde bør man udvikle sin blog. Hvem læser den, hvorfor gør de det, skaber den den opmærksomhed, man ønsker osv. Hvilken form egner sig. Hvad kan man fortælle. Hvor i mediemøllen passer blogs ind. Hvorfor blogger man.

I al beskedenhed er det noget, jeg har arbejdet en hel del med og undervist i. Både med mig selv og med mange mange andre bloggere. På denne kanal og på andre kanaler.

Blogs er en uhørt stærk og meget moderne måde at kommunikere omkring nyheder, data og holdninger. Man kan sætte meget store dagsordener med meget enkle midler.

Og nu har jeg fået den fantastiske mulighed at samle tankerne og give dem videre. Det sker efter sommerferien på et kursus på Update. Ambitionen er at skabe et solidt forum for læring om blogs og videndeling og meget gerne skabe noget impact på danske medier, som jo har et lidt … æøhm skal vi sige … broget forhold til blogs.

Meld dig, uanset om du er nybegynder eller erfaren. (Linket virker !)

Skriv en kommentar